Knipträna Uthållighetsknip

Genom att knipträna så ökar du styrkan, snabbheten och uthålligheten i muskelfibrerna i bäckenbotten. Här får du tips hur du bäst kan öka uthålligheten i dina muskler i bäckenbotten med hjälp av knipövningar med knipkulor.

Kom ihåg
att använda ett glidmedel tillsammans med dina knipkulor så att du lättare kan föra in dem och ta ut dem.

Uthållighetsknip med knipkulor.

Träningsprogram Uthållighetsknip

Genom att praktisera uthållighetsknip så tränar du upp din förmåga att hålla tätt även under en längre tid. Uthållighetsknipen skiljer sig från styreknipen genom att du kniper med halva din styrka för att du ska kunna hålla knipet under en längre tid.

Tänk på att du kan få rejäl träningsvärk i dina bäckenbottenmuskler så forcera inte din träning. Du kanske behöver mer tid än en vecka på varje steg. Det känner du bäst själv.

Fyra saker du ska tänka på när du gör dina knipövningar:

  • Du ska spänna hela underlivet, både ändtarm, slida och urinrör.
  • Spänn musklerna i underlivet inåt och uppåt.
  • Andas lugnt
  • Låt övriga kroppen vara avspänd

Träna med knipkulor.

Första veckan - Steg 1
Position: Ryggläge.
Muskelkraft: Knip ca 50% av din maxstyrka.
Intervaller: 1 x 30 sekunder
Antal ggr/dag: 3 gånger

Knipträna uthållighetsknip.

Andra veckan - Steg 2
Position: Sittande
I övrigt enligt steg 1.

Träningsprogram med knipkulor.

Tredje veckan - Steg 3
Position: Stå på alla fyra
I övrigt enligt steg 1-2.

Knip dig till bättre hälsa.

Fjärde veckan - Steg 4
Position: Stående
I övrig enligt steg 1-3.

Bra knipövningar.

Femte veckan - Steg 5
Position: Variera mellan ryggläge, sittande, fyrstående och stående. Välj en ställning och samma ställning per tillfälle.
Intervaller: 1 x 45 sekunder, 3 gånger per dag.

Förbättra bäckenbottenmusklerna.

Sjätte veckan - Steg 6
Håll knipet i 1 x 60 sekunder med 50% av din maximala styrka. 3 ggr/dag.

Variera mellan kroppspositionerna så att du klarar av att hålla knipet oavsett position.

Grattis! Du bör nu ha betydligt uthålligare muskler än tidigare!

SE VAD DU KAN FÖRVÄNTA DIG FÖR RESULTAT AV DIN KNIPTRÄNING


Knipträning som ger resultat

Rekommendationen är att du regelbundet gör knipövningar som fokuserar på styrka, snabbhet och uthållighet. Här nedan får du tips hur du bäst kan köra styrkeknip, snabbhetsknip och uthållighetsknip. -Lycka till!


Styrkeknip

STYRKA
Tips på knipövningar som förbättrar styrkan!
Knipträning för snabba muskler

SNABBHET
Tips på knipövningar för snabba muskler!
Knipträna uthållighet

UTHÅLLIGHET
Tips på knipövningar för uthålliga muskler!

Tips på knipkulor

Det har visat sig att nästan var tredje kvinna inte hittar rätt muskler vid knipträning, utan krystar istället. Genom att använda knipkulor så är det lättare att knipa rätt och knipträningen blir mer effektiv.


Tips på bra knipkulor.

Knipkulor
Tips på bra knipkulor i olika modeller.
Tips på bra bäckenbottentränare

Bäckenbottentränare
Tips på mer avancerade knipkulor.
Vibrerande knipkulor

Vibrerande knipkulor
Tips på vibrerande knipkulor som förenar nytta med nöje!

Ett kit med knipkulor för knipträning
Prisvärt kit med knipkulor

Komplett paket med hudvänliga knipkulor i silikon, vattenbaserat glidmedel och rengöringsmedel som håller knipkulorna bakteriefria. Träningsprogram medföljer

329:-